Audi — марка автомобілів преміум-класу, які виробляються німецькою автомобілебудівною компанією Audi AG в складі концерну Volkswagen AG (з 1965 року).



Історія


Horch


Наприкінці 19-го сторіччя в Німеччині вже існувало декілька фірм, які виробляли автомобілі. Одна з них називалася August Horch & Cie., вона була заснована 14 листопада 1899 року в КельніАвгуст Горх[en] був одним з інженерів — піонерів автомобільної техніки. Перш ніж стати самостійним, він, разом з іншим, протягом трьох років очолював автомобілебудування у Карла Бенца в Мангаймі.
1904 року Август Горх перемістив своє підприємство в Цвіккау і перетворив його в акціонерне товариство.
Проте вже 1909 року Август Горх покинув засноване ним підприємство. Надалі його діяльність розвивалася під маркою «Audi».


Audi


Нова фірма Августа Горха, створена ним наново 16 липня 1909 року в Цвіккау, з причин конкуренції не могла більше носити його ім'я. Було вибрано позначення «audi» — латинський переклад слова «слухай!».
З 25 квітня 1910 року друге підприємство, засноване Горхом, існувало під ім'ям Audi Automobilwerke GMBH, Цвіккау.



DKW F5

DKW


Засноване спочатку під ім'ям Rasmussen & Ernst в Хемніці, 1907 року підприємство було перенесене Цшопау в Рудних Горах. Спочатку воно займалося виробництвом і продажем випарних масловіддільників для паросилових установок, кузовних крил і автомобільних фар, апаратів вулканізації, а також центрифуг всіх видів.

1916 року засновник фірми Йорген Ськафте Размуссен почав експерименти з паровим автомобілем, захистивши свої права на назву «DKW» («Автомобілі з паровим двигуном»). " («Автомобілі з паровим двигуном»).
1919 року підприємство, перейменоване в Zschopauer Motorenwerke, перепрофілювалося на виробництво малих двохтактових двигунів, які з 1922 року склали базу для початку успішного виробництва мотоциклів під маркою «DKW».
1928 року на ринку з'явився перший легковий автомобіль малого класу «DKW» .

Чотири кільця: Auto Union, Хемніц

29 червня 1932 року за ініціативою Саксонського Державного Банку були об"єднанні виробництва чотирьох фірм: Ауді, заводи Horch і Zschopauer Motorenwerke та DKW — об'єдналися в Auto Union AG. Одночасно із заводами Вандерер був поміщений договір купівлі-продажу і договір оренди на придбання автомобільного підрозділу Вандерер. Місцем розміщення резиденції нового концерну став Хемніц. Auto Union AG став другим за величиною автомобільним концерном в Німеччині. Звідти походить фірмовий знак — чотири переплетені кільця, що повинен був символізувати непорушну єдність чотирьох фірм-засновників. Товарні назви Ауді, ДКВ, Горх і Вандерер були збережені. Кожною з чотирьох компаній в межах концерну був привласнений спеціальний сегмент ринку: ДКВ — мотоцикли і автомобілі малого класу; Вандерер — автомобілі середнього класу; Ауді — автомобілі горішнього сегменту середнього класу; Горх — люкс-автомобілі представницького класу.

Auto Union 1000 Sp

Auto Union GmbH, Інгольштадт

1945 року, після закінчення Другої Світової війни, розташований в Радянській окупаційній зоні Auto Union AG експропріювали. Після цього провідні співробітники підприємства переїхали до Баварії, де 1949 року в Інгольштадті було створено нове суспільство Auto Union GMBH, яке продовжило автомобільні традиції Чотирьох Кілець. Первинно це була перевірена продукція ДКВ з двохтактовими двигунами — мотоцикли, легкові автомобілі і автомобілі малої вантажопідйомності (транспортери) — яка знову випускалася під знаком чотирьох кілець.
1965 року на ринку з'явилася нова модель компанії Auto Union, вперше після війни з чотиритактовим двигуном. Почалася нова ера і було потрібно нове найменування продукції: багате традиціями ім'я «Ауді» пережило своє відродження. Через нетривалий час останні двохтактові ДКВ-вироби зійшли з виробничого конвеєра в Інгольштадте. Потім під маркою «Ауді» тут почали випускатися нові моделі з чотиритактовим двигуном. Проте нова ера наступила і в іншому відношенні. З 1965 року інгольштадтське підприємство входить до концерну Фольксваген.

NSU Ro 80

NSU

Докладніше: NSU Motorenwerke
Фірма NSU була заснована 1873 року в місті Ридлинген-на-Дунаї двома швабськими механіками Крістіаном Шмідтом і Генріхом Штоллем. Сім років через підприємство переїхало в Некарзульм. Перші 20 років підприємство випускало в'язальні машинки.

NSU Wankel Spider
1886 року Некарзульмська фабрика в'язальних машинок (Nekarsulmer Strickmaschinenfabrik) була розширена підрозділом з виробництва велосипедів. З цієї миті двоколісний велосипед став визначати специфіку підприємства.
1901 року NSU почав виробництво мотоциклів, а через п'ять років — автомобілів.
Проте 1929 року випуск автомобілів був припинений, і підприємство повністю присвятило себе виробництву двоколісних велосипедів.
Через три десятиліття — 1958 року в Некарзульме знову відродилося автомобілебудування.
10 березня 1969 року відбулося злиття підприємств Auto Union GMBH, Інгольштадт і NSU Motorenwerke, Некарзульм. Відповідно до закону, що має зворотну силу, на 1 січня було створено нове підприємство підприємство Audi NSU Auto Union AG з резиденцією в Некарзульмі.

Audi Quattro

Audi AG


Audi Cabriolet
У березні 1977 року з конвейєра зійшов останній NSU, з цієї миті виготовлялися тільки автомобілі Ауді. Стали висловлюватися пропозиції по зміні «незручної» назви фірми Audi NSU Auto Union AG на прийнятніше. Підприємство і його продукція повинні були мати єдину назву. І ось, 1985 року відбулося: замість Audi NSU Auto Union AG — AUDI AG. Одночасно з перейменуванням підприємства було здійснено перенесення резиденції компанії з Некарзульма до Інгольштадту. У обох традиційних компаніях Ауді — Auto Union GMBH і NSU GMBH, зберігаються багаті традиціями назви. Обидві компанії піклуються про розгалужену і багатогранну фірмову історію Ауді. Доступні широкій громадськості Історичні Колекції розташовуються в містах Інгольштадт і Некарзульм. В наш час[Коли?]планується музей Ауді в Інгольштадте, який повинен бути відкритий 2000 року.
Сьогодні Ауді є провідним міжнародним виробником високоякісних автомобілів. Підприємство має виробництва в Німеччині, а також в УгорщиніКитаї і в Південній Африці. 1998 року Ауді реалізував своїм клієнтам майже 600 000 автомобілів. Оборот концерну склав 27 мільярдів Дм. Всього на концерні Ауді трудиться близько 42 000 співробітників.



Статистика продажу
  • Всього за 2009 рік було продано 932 260 автомобілів Audi, а в 2008 — 1 029 041, тобто продажі знизились на 9,4%[4]
  • У 2012 році компанія реалізувала близько 1 455 100 преміальних автомобілів по всьому світу, що на 11,7% більше, ніж у попередньому році[5]
  • В першому півріччі 2014, продажі Audi зросли на 11,4%, до 869 350 одиниць. В червні компанія реалізувала близько 155 450 автомобілів по всьому світі, що більше на 10,8% за аналогічний період 2013 року. Найбільший приріст припав на США - 21,2%[6].
  • Продажі компанії Audi в липні 2014 року зросли на 9,7%, в порівнянні з аналогічним періодом 2013, до 144 000 автомобілів. В Європі реалізація зросла на 5,4%, в Азії та Тихоокеанському районі на 16,2%, а в Північній Америці на 12,1%. За 7 місяців 2014 року вже продано 1 013 350 автомобілів (+11,1%)[7].
  • А серпні 2014 року, компанія Audi реалізувала по всьому світі 125 300 автомобілів, що на 5,6% більше ніж в серпні 2013 року. З початку року продажі виросли на 10,5%, до 1 138 700 автомобілів[8].
  • За перші 9 місяців 2014 року, компанія Audi Group продала 1 298 650 автомобілів, що на 118 200 більше, ніж за аналогічний період 2013 року. Таким чином приріст продажів зріс на 10%, а рентабельність продажів зросла до 9,7%. В свою чергу, дохід виробника за даний період склав 39,3 млрд євро (+6,3%), а операційний прибуток в 3,8 млрд євро[9].
  • В листопаді 2014 року, компанія Audi реалізувала 146 250 нових автомобілів, що на 10,8% більше, ніж в листопаді 2013 року. З початку 2014 року, продажі німецької марки виросли 10,1%, до 1 591 100 автомобілів[10].
  • В січні 2015 року, компанія Audi реалізувала по всьому світі 137 700 автомобілів, що на 10,3% більше ніж за аналогічний період у 2014 році. Найбільший приріст зафіксований в Північній та Південній Америці (+15,1%)[11].
  • Світові продажі компанії Audi в першому кварталі 2015 року склали 438 229 автомобілів, що на 6,1% більше ніж за аналогічний період 2014 року. За цей період преміум-виробник отримав дохід в 14,651 млрд євро (+13,1%)[12].
  • З січня по квітень 2015 року, Audi AG реалізувала по всьому світу 591 тисячу автомобілів (+5,2%)[13].
  • За перші пів року 2015, компанії Audi AG вдалося реалізувати по всьому світу 902 400 автомобілів, що на 3,8% більше ніж за аналогічний період 2014 року. В червні поставки склали 157 450 одиниць, що на 1,3% більше ніж за аналогічний період у 2014 році[14].

Дорожні автомобілі


Модель

Роки випуску

Опис

Фото
501974-1978Компактний малолітражний автомобіль Audi 50 вироблявся німецькою компанією з 1974 по 1978-й рік. Модель випускалася в 3-дверному кузові хетчбек з класичними для того часу контурами. Audi 50 є рекордсменом за швидкістю проектування - від старту розробки і до першого серійного зразка знадобилося менше 2 років (якщо точніше - 21 місяць). За задумом інженерів 50-я модель повинна стати сучасним продовженням компактного автомобіля NSU Prinz, що послужив прототипом легендарному "Запорожцю". В Європі хетчбек Audi 50 був вельми популярним завдяки надзвичайно багатою для свого часу комплектації і низькою ціною. Автомобіль використовував 50- або 60-сильні карбюраторні двигуни з 4-швидкісною механікою. Спереду встановлена ​​традиційна конструкція Макферсон з важелями і стабілізаторами, ззаду - торсіонна бaлка з телескопічними амортизаторами і пружинами. У 1975 році німецький автоконцерн Volkswagen перевипустити хетчбек Audi 50, якому присвоєно назву VW Polo. Останній був свого роду більш бюджетної реінкарнацією "50-ки" і за рахунок невисокої ціни продавався набагато краще свого спорідника. В кінцевому підсумку в Audi вирішили зняти з виробництва свою модель в 1978-му. Всього випущено близько 180 тис. одиниць Audi 50.Audi-50-GL.jpg
80 B41994-1996 (2000)Audi 80 з кузовом B4 є плодом глибокої модернізації попередньої моделі з індексом B3. У числі зовнішніх змін - нові фари і бампера, змінений стиль капота, решітка радіатора отримала хромовану окантовку, оновлений дизайн задньої частини. Для автомобіля стали пропонувати подушки безпеки як опцію, а з 1994 року водійський "ейрбег" доступний вже в базовій версії. Трохи збільшена колісна база відбилася на комфорті пасажирів, крім того, модернізовані задній міст і форма бензобака дозволили використовувати відкидні сидіння. Audi 80 B4 комплектувався шинами зі збільшеним дo 15-ти дюймів радіусом, тоді як для попередника в стандартному виконанні йшли колеса на 14 дюймів. Кузов B4 відрізняється тенденцією до поліпшення якості та комфорту. Це помітно по хорошим обробних матеріалів, гідної звукоізоляції салону, багатому списку різного устаткування і електроніки. У 1994-му після невеликого оновлення все Аudi 80 з бензиновими моторами могли оснащуватися повнопривідною трансмісією quattrо і модернізованої 5-швидкісною коробкою передач. З'явилася більш розкішна комплектація з електроприводом зовнішніх дзеркал, системою кондиціонування, підголівниками, легкосплавними алюмінієвими колесами. Седан Audi 80 знятий з конвеєра наприкінці 1995-го року, універсал Avant і купе - в 1995 і 1996, тоді як версія з відкритим кузовом випускалася аж до 2000 року.Audi 80 B4 front 20080715.jpg
A12010 - ...Audi A1 (8X) (укр. Ауді А1) — автомобіль B-класу відомого німецького виробника, є наступником моделі Audi 50, яку виробляли з 1976 по 1978 роки. У назві цієї моделі літера «А» означає Audi, а «1» - приналежність до класу. Світова прем'єра Audi A1 відбулася 4 березня 2010 року на автосалоні в Женеві. Там компанія презентувала трьох-дверну версію моделі, яку представив Джастін Тімберлейк. П'яти-дверний хетчбек Audi A1 дебютував в 2011 році на автосалоні у Франкфурті.2015 Facelift Audi A1 Typ 8X 1.8 TFSI S tronic 141 kW Vorderansicht Misanorot-Perleffekt.jpg
A31996 - ...Audi A3 — автомобілі компактного класу з кузовом форми хетчбек, універсал (з 2012) та седан (з 2013), що виробляються компанією Audi концерну Volkswagen з 1996 року.Autowp.ru audi a3 1.8t s-line 26.jpeg
A41994 - ...Audi A4 — п'ятимісний автомобіль компактного класу, що збирається Німецькою компанією Audi починаючи із 1994 року. Перше покоління Audi A4 продовжує традиції попередніх чотирьох поколінь Audi 80, і так само, як і у її попередниці конструкція автомобіля Audi A4 складається з поздовжньо-орієнтованого двигуна в передній частині автомобіля і вмонтовуваної до задньої частини двигуна трансмісії, знову ж таки повздовжньо-орієнтірованої. Крутний момент, розподіляється або на передню вісь, або, за допомогою запатентованої Audi технології quattro, на обидві осі за допомогою розподільного торсен-дифференціалу, таким чином, утворюючи повний привід.Audi A4 B9 Limousine 3.0 TDI quattro.JPG
A52007 - ...Audi A5 — сімейство автомобілів, яке представляє німецький автовиробник Audi у модельному ряді 2007 року.
Audi a5 2.0t quattro s-line competition coupe au-spec 4.jpeg
A61994 - ...Audi A6 — це автомобіль бізнес класу, що випускається німецьким автовиробником Audi AG. Він прийшов на зміну Audi 100 у 1994 році. А6 виробляється в місті Неккарзульм, Німеччина. Доступний у кузові седан та універсал.Audi a6 3.0t quattro s-line sedan 4.jpeg
A72010 - ...Audi A7 Sportback — п'ятидверний спортивний лімузин (за англомовною класифікацією «седан»), або також «купе» компанії Audi AG.Audi a7 sportback 3.0 tdi quattro 23.jpeg
A81994 - ...Audi A8 — великий чотирьохдверний автомобіль-седан класу «люкс» (представницького класу), що виробляється концерном Audi. В 1994 році він прийшов на зміну Audi V8 і з моменту свого заснування і вважається «флагманською моделлю» фірми Audi.Audi a8 tdi quattro 1.jpeg
Q22016 - ...Audi Q2 - компактний SUV від німецького автовиробника з Інгольштадта, що виготовляється з 2016 року. Автомобіль побудований на платформі MQB, яка використовується в багатьох автомбілях VAG: Volkswagen Tiguan, Volkswagen Golf 7 та інші.Audi Q2 Genfer Automobilsalon 2016.jpg
Q32011 - ...Audi Q3 - компактний SUV від німецького автовиробника з Інгольштадта. Автомобіль представляє модельний ряд 2011 року. Автомобіль побудований на платформі PQ35, яка використовується в багатьох автомбілях VAG: Volkswagen Tiguan, Volkswagen Golf 6, Audi A3 2 та інші.Audi q3 s line 2.0 tfsi quattro 4.jpeg
Q52008 - ...Audi Q5 — компактний кросовер, що випускається AUDI AG з листопада 2008 року.Autowp.ru audi q5 2.0t quattro s-line uk-spec 1.jpeg
Q72005 - ...Audi Q7 (укр. Ауді Кью 7) — SUV, який виробляє німецький автовиробник Audi з 2005 року.Audi Q7 3.0 TDI quattro S line.JPG
R82007 - ...Audi R8 - середньомоторний повнопривідний спортивний автомобіль класу суперкар, вироблений німецьким автовиробником Audi, вперше представлений в 2006 році на Паризькому автосалоні (Paris Motor Show).2015-03-03 Geneva Motor Show 4133.JPG
TT1998 - ...Audi TT — невелике 2-місне 2-дверне повнопривідне спортивне авто компанії Audi AG в кузовних варіантах купе і родстер. Перше покоління з'явилося в 1998 р.Audi TT 8S 01 -- Geneva Motor Show -- 2014-03-09.jpg

Гоночні автомобілі

МодельРоки випускуОписФото
Audi R10 TDI2006—2007Переможець Ле-Ман 2006 та 2007 рр. Вироблено 6 екземплярів.[[Файл:|100px]]
Audi R10 TDI2008—2010Переможець Ле-Ман 2008 р.Audi R10 TDI AMI.JPG
Audi R15 TDI20092009AudiR15TDI.jpg
Audi R15 TDI2010Переможець Ле-Ман 2010 р.[[Файл:|100px]]
Audi R18 TDI2011Переможець Ле-Ман 2011 р.Audi-R18-TDI-2011.JPG

Автоспорт[ред. • ред. код]

Audi Sport - ралійна команда компанії Audi. Команда завоювала два чемпіонські титули в 1983 і 1984 рр
1991 Formula Junior - 1-е місце
1992 Formula Junior - 1-е місце, Німецька Formula 3 - 1-е місце
1995 Formula Junior - 3-е місце
1996 Formula Junior - 1-е місце, Німецький Super Touring Cars Privateers - 1-е місце, STW - 4-е місце
1 997 Німецький Super Touring Cars Privateers - 1-е місце, STW - 10-е місце
+1999 STW - 1-е місце
2000 DTM
2001 DTM - 4-е місце
2002 DTM - 2-е місце
2003 DTM - 3-е місце, 24 години Нюрбургринга - 2-е місце
2004 DTM - 1-е місце
2005 DTM - 2-е місце
2006 DTM - 3-е місце
2007 DTM - 1-е місце
2008 DTM - 1-е місце
24 години Ле-Мана: 2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013
Сезон 1991 Deutsche Tourenwagen Meisterschaft:
5 травня - Audi V8 Quattro
30 червня - Audi V8 Quattro
4 серпня - Audi V8 Quattro
15 вересня - Audi V8 Quattro
29 вересня - Audi V8 Quattro
20 жовтня - Audi V8 Quattro
Audi V8 Quattro - 174 очка
«Проте дощ на фінальній гонці в Донингтоне дозволив повному приводу Ауді припинити всі спроби Мерседесів домогтися перемоги.

Гонки на витривалість 1999

1999 - Audi R8R LMP
2000 - Audi Sport Team Joest
2001 - Audi Sport Team Joest
2002 - Audi Sport Team Joest
2003 - Ret Audi Sport UK
2004 - Audi Sport
2005 - Champion Racing
2006 - Audi Sport Team Joest
2007 - Audi Sport North America
Рік випуску 2008 - Audi Sport North America

Комментарии